SzoborLap.hu blog

A Szoborlap.hu online közösségi művészeti adattár hivatalos publikum-tájékoztató és fejlesztői blogja. Információk, sztorik, érdekességek és új funkciók.

Friss topikok

  • kozma jános: Én is örömködtem a történet első és második részén, várom a folytatást. (2010.06.17. 08:40) A Szoborlap.hu története II.

A Szoborlap.hu története I.

2010.05.21. 18:30 paltamas

Régóta adós vagyok egy jó kis sztorizós összegzéssel, amiben kifejtem kedvenc weboldalam múltját. A közelmúltban elindult a korszakváltónak is hívható hárompontnulla verzió, így mi is lehetne magától értetődőbb: kezdjük a blogot egy kis történeti áttekintéssel. Nézzük meg, hogy honnan is indult a szoborlap.hu és milyen állomásokon keresztül jutott el oda, ahol ma tart.

A gondolat születése

2006. március vége felé "volt egy álmom", miszerint szobrokat fotózok és töltök fel egy weboldalra. A képek mellé megfelelő hangulatú versek kerülnek, az alkotások pedig térképen is megjeleníthetőek. Az álomból programozó barátomnak (VG) köszönhetően hamarosan valóság lett, június elején indult is az oldal ezzel a szoborral.

Az oldal középpontjában a fotók és a szavak álltak, ami megfelelően illusztrálta akkori hangulatomat. Kis listákkal jártam a várost. Olyan szobrokat kerestem, amelyek valamilyen szempontból megfogtak. Nem emlékek vezettek, hiszen vidékről költöztem a fővárosba '99-ben, és soha nem is volt különleges kapcsolatom a szobrokkal korábban, talán egyet kivéve.

Ez a szoborlap inkább egy szobor-blog volt, messze a mostani szabályozott rendtől, ahol egy adatlapon (műlapon) egy művet mutatunk csak be, és ahol az alkotók és települések is normális adatbázisba kerülnek.

Adatlapjaim impressziókra koncentráltak, sok esetben rengeteg alkotás került egy műlapra, vagy épp egy alkotást jártam körbe újszerűen. A műlapokra hangulatban passzoló, vagy épp a képek, a szobor által ihletett versek kerültek. Ahogy akkor írtam: "...Ezen az oldalon nem a szobrok által ábrázolt nagyságok előtt szeretnék tisztelegni, az mindenkinek a saját magánügye. Egyszerűen csak az adott valami szépsége, ami vonz - ezt szeretném megmutatni nektek. ".

Kimondhatjuk, hogy kezdetben az oldal teljesen egyszemélyes projekt volt, igazán nekem való. De az élet nem állt meg, az evolóció sodrában találtam magamat hamarosan...

[folyt.köv. tessék RSS-re iratkozni! :)]

Szólj hozzá!

Címkék: történet

A bejegyzés trackback címe:

https://szoborlap.blog.hu/api/trackback/id/tr81914048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása