SzoborLap.hu blog

A Szoborlap.hu online közösségi művészeti adattár hivatalos publikum-tájékoztató és fejlesztői blogja. Információk, sztorik, érdekességek és új funkciók.

Friss topikok

  • kozma jános: Én is örömködtem a történet első és második részén, várom a folytatást. (2010.06.17. 08:40) A Szoborlap.hu története II.

A Szoborlap.hu története II.

2010.06.17. 00:15 paltamas

Ezt a képet találtam a gépemen. A terven jól látszik, hogy a kezdeti időkben általános minimalizmus uralkodott a lapon, és a színekhez sem kifejezetten értek...

A megjelenés összhangban volt a lap szellemiségével. Enyhén nihilista, teljesen szabályozatlan és éppszülető.
A háttérben nagyjából ketten voltunk. Rajtam kívül Nagybátyám (Exit), aki kerékpárjával járva az országot lencsevégre kap sok más dolog mellett szobrokat is.
FTP-re töltögette a képeket, én formáztam és a lapra tettem őket a saját loginom alatt. Ez persze nem mehetett sokáig, az év második felében elindult a regisztráció lehetősége, így a szoborlap megnyílt, és elindultunk a wikipedia-szerű jelen felé vezető rögös úton.

Közösségi weboldallá válunk!

2007-et BenkeTomi dizájner barátom által készített új arculattal kezdtük, valamint egy folyamatosan bővülő szerkesztői táborral. Ebben az évben egyértelművé vált, hogy a korábbi szabályozatlansággal szakítani kell, a lapon megjelentek a komolyabb művészeti háttértudással rendelkező tagok is.

 

2008-ban éltük át az első nagy bummot, vagyis a több új aktív feltöltő munkája során a lap óriásit bővült. Az újonnan érkezők intenzív részvételükkel és hozzáállásukkal sokat alakítottak a Szoborlap jövőjén.

Közülük emelkedik ki időben elsőként Neszták Béla, aki a Rajna György-féle archív fotókból és szoborleltárból álló óriási és felbecsülhetetlen értékű gyűjteményt örökölte meg és mentette meg ezzel a kidobástól. A birtokában lévő óriási információ-halmaz közreadása sokban befolyásolta a működésünket, és ezzel a következő éveket is.

A szintén ebben az évben érkező Szakállberci első kommentjeinél már érezhető volt, hogy komolyan veszi ezt az egészet, így egy sörözéssel kellett nagyon gyorsan megpecsételni a pozitív benyomásokat. A dolog odáig fajult, hogy komolyabb egyeztetésekbe kezdtünk, és Berci javaslatai alapján leprogramoztam a szobor-paraméterezést, az alkotások állapotának jelölését és sok más, a minőségi munkát segítő újítást. Berci főszerkesztő-társammá vált, az oldal pedig egyre komolyabb játékszerré...

Ekkorra már teljesen átvettem a lap programozását, és a legbelső magon kívül a teljes oldal újraírásra került. Ez volt a 2.0 verzió, ami 2008. augusztusában indult, két hetes nyaralásom előtt. Örök béta...

[folyt.köv.]

1 komment

Címkék: történet

A bejegyzés trackback címe:

https://szoborlap.blog.hu/api/trackback/id/tr742087838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kozma jános · http://joy43.blog.hu/ 2010.06.17. 08:40:37

Én is örömködtem a történet első és második részén, várom a folytatást.
süti beállítások módosítása